söndag 3 januari 2021

Nyårsafton 2020. Ut med gamalt- in med nytt!

 Det sägs att nyårsafton är slutet på gammalt och början på nytt.

Jag har kanske aldrig förstått det där riktigt. Varje dag är ju en ny med nya chanser och utmaningar. Att det råkar vara nytt år påverkar ju inte speciellt mycket förutom ev lite nya lagar, regler och ett tolvslag med nyårsraketer och annat smällande!


Smällarupproret startade för några dagar sedan. Förbjud raketer mm!

Ärligt talat tycker jag att raketer är fint...fast i ordnade former. Att det smälls raketer hur som helst och i flera dagar dygnet runt är ju inget jag uppskattar speciellt mycket.  Ett ordnat fyrverkeri en bestämd tid tycker jag är fint. Jag kan ju faktiskt skydda mina djur under denna bergänsade tid så de behöver inte heller lida. Lätt att säga i år när vi inte har någon hund som är speciellt skottberörd förstås. Tidigare hade vi ju en rädd stackare som knappt gick ut på nyårsafton och inte heller på nyårsdagen fast det var ljust ute. Då var det inte speciellt roligt! 


Här firar vi nyårsafton på ganska traditions enligt sätt.  Långpromenad i skogen med hundarna och sedan enbart snabba rastningar ute i trädgården medan vi aktar oss för alltför kraftiga smällare.  Inomhus med tv och/eller musik som störningsobjekt under kvällen och sista utgång så snart det med säkerhet har slutat smälla här runtomkring. 

Så även detta år. 2 timmar ute i skogen med lösa hundar, hundträning av enklare slag samt fika och leta godis för att få vara ute lite längre. Endast en smäll hörde vi under skogsturen. 

Kvällen firades hemma i soffan...en vanlig plats för detta år.  När det inte har varit så många möten, hundträningar mm så har det blivit många kvällar hemma i soffan.


Så tolvslaget hemma hos oss såg ut så här!!!





och dagen till ära...även en överraskning till husse och matte!!




 Gott nytt år!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar