lördag 30 januari 2021

Födelsedagskalas för 13 åringen!!

 Jag trodde inte på det....

 men dagen kom tillslut!!

 

Flipps 13 års dag!!!!



 

Firades med skogspromenad, inomhuslek/övningar och så klart kalas!!







 




Gamle trogna kompis. Tänk att du fortfarande hänger med.  Trött är du. och orken visar sig vara slut ibland. Kroppen börjar också vara slut. Det är sorgligt att se hur du står och granskar stenar, stockar mm som vi lekte på tidigare. Det ser precis ut som om du stod och tänkte dig tillbaka till den gamla goda tiden....

 -Där lekte vi förut ..det går inte längre!!

Ofta ser jag hur du väljer att inte göra saker för att det blir för jobbigt att klättra upp eller utföra sakerna. Vi får leva på minnet att vi har kunnat göra det tidigare.

Ibland ser jag hur irriterad du blir när du får hjälp- du vill fortfarande göra själv!!

 

En bra dag springer du fortfarande i skogen. Ibland ber du mig springa med dig.

Du vet att jag inte tycker om att springa- men med dig springer jag gärna så länge du vill, kan och orkar springa gamle man!!

Ibland tror jag att du tappar bort dig helt. likdanande mänsklig demens. Det är jobbigt att se att du inte vet vart du är, vart du var på väg eller vad som händer men vi löser det tillsammans och så går det bra. 

 

Kära söta lilla vän. Det går inte att beskriva hur mycket vi har gjort och  hur mycket jag har lärt mig genom att ha dig hos mig. 

 

Tack för det gamle man så ser vi hur många dagar till vi får och tar hand om det vi har!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar