torsdag 21 september 2023

Äntligen är taket klart......

 Sedan vi köpte lilla stugan i somras har vi väntat på ett nytt tak.

Jag säger väntat...för en snickare i vår närmaste krets lovade hjälpa oss när han fick tid....

och när får en snickare tid???


I onsdags blev det bestämt - takbyte from lördag. Fixa ledigt,fixa material och börja plocka av gammalt tegel och förbereda!

Nu har jag lärt mig klättra på stegar och springa på tak...jag är ju höjdrädd!! 

Jag har lärt mig att mäta tak, regla upp, lyfta och räta upp tak och spika...oj vad vi har spikat och skruvat!

I går var det storstädning och nu har vi ett tak!!

Några timmar är det kvar..vindskivor och lite annat arbete......men vi har ett tak!!

Nu kan det regna och blåsa! Vi har ett tak som håller tätt och dessutom blev väldigt snyggt och rakt!!

Stugan skrattar nog av nöjdhet äver att få det torrt om huvudet!!!


Så nu kan vi planera vidare igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar