torsdag 1 augusti 2019

Mentalbeskrivning för Zorro

MH test var det plötsligt dags för.

Jag hade tänkt vänta lite längre för han är lite ung än ( 14 månader bara )  ... men hemmaklubben hade plats över och ingen annan klubb hade aviserat senare MH så det fick bli som det blev!


Lilla skrutten klarade det bra.

Jag hde förväntat mig betydligt mer rädsla och aktivitet men  lilla spöket stannade upp, tittade vad som hände, "ryckte på axlarna"  och vandrade vidare.


Följa med i koppel kunde han tänka sig bara han fick ha koll på matte.. och snabb tillbaka var han. 



Hantering av annan person- ok då bara  du kliar lite och jag får pussa dig!



Leka.. kan jag väl om du vill!



                                              Det går nån där borta...den vill jag leka med!!

                                                  (är man tränad i sök så är man)


Och där flög du upp mitt i vår väg. 
Lite rädd blev jag men sen gjorde den ju inget mer så varför vara rädd då??




Skrammel skrammel...
jasså var det bara lite skrät och en tunna! Ja då så!!



Vi fixar det här bra..eller hur matte!!




                                                          Det kommer nått där......



Går lite åt höger och lite åt vänster och spanar in läget (och säkert doft)

Jasså människa..ja då så! Kom så hälsar vi på dem!

                             
                                     Leka lite igen då.. och så smäller det lite. Ja ja ..vi leker vidare





BeskrivningResultatMedelAvvikelse
Nyfikenhet/Orädsla4,43,41,0
Aggressivitet1,71,70,0
Socialitet3,73,30,4
Jaktintresse1,52,7-1,2
Lekfullhet3,63,30,3



2019-07-17-007DALA FLODAMENTALBESKR.HUNDSBK
Domare 1STRÖM SONNY
Känd mental status
1a.Kontakt hälsning :   4
1b.Kontakt samarb. :   3
1c.Kontakt hantering:   4
2a.Lek 1 leklust :   4
2b.Lek 1 gripande :   3
2c.Lek 1 grip/dragk :   3
3a 1.Förföljande :   1
3a 2.Förföljande :   3
3b 1.Gripande :   1
3b 2.Gripande :   1
4.Aktivitet :   3
5a.Avst.lek intresse:   3
5b.Avst.lek hot/aggr:   1
5c.Avst.lek nyfiken :   5
5d.Avst.lek leklust :   2
5e.Avst.lek samarb. :   3
6a.Överr. rädsla :   1
6b.Överr. hot/agg :   1
6c.Överr. nyfikenhet:   3
6d.Överr. kv. rädsla:   1
6e.Överr. kv. intr. :   2
7a.Ljud rädsla :   2
7b.Ljud nyfikenhet :   4
7c.Ljud kv. rädsla :   1
7d.Ljud kv. intresse:   1
8a.Spöken hot/agg :   3
8b.Spöken kontroll :   5
8c.Spöken rädsla :   2
8d.Spöken nyfikenhet:   5
8e.Spöken kontakt :   4
9a.Lek 2 leklust :   4
9b.Lek 2 gripande :   4
10.Skott :   1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar